Nawet 8 mln. dla uzdolnionych programistów w konkursie e-Pionier

25 września rusza trzecia edycja konkursu dla programistów e-Pionier GovTech na rozwiązanie ważnych problemów społecznych i gospodarczych, zgłaszanych przez instytucje publiczne. Budżet tegorocznej edycji konkursu to 15 mln zł. Konkurs Organizuje Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach  w ramach Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Na czym polega konkurs e-Pionier?

Konkurs e-Pionier tworzy pomost pomiędzy polskimi innowatorami a sektorem publicznym. Jednostki samorządowe oraz instytucje publiczne zgłaszają istotne problemy, z jakimi borykają się lokalne społeczności lub wybrane grupy społeczne. Ich rozwiązania podejmują się przystępujące do konkursu akceleratory technologiczne. Są to firmy inwestujące w perspektywiczne startupy, które mają pomysł na biznes w technologiach informacyjno-komunikacyjnych (ICT).

Dzięki konkursowi powstają technologiczne rozwiązania przyszłości (innowacje technologiczne), które są wdrażane w sektorze publicznym. Nie tylko podnoszą one jakość życia społeczeństwa. Często przyczyniają się do rozwoju spółek technologicznych. Dzieje się tak wtedy, gdy zespół badawczy, który stworzył innowacyjne rozwiązanie, zakłada własną firmę i z powodzeniem je komercjalizuje.

Ile wynosi wygrana w konkursie?

Wnioskodawcy mogą ubiegać się nawet o 8 mln zł dofinansowania.

Kto może przystąpić do konkursu?

Konkurs skierowany jest do akceleratorów technologicznych. Wybrane w konkursie akceleratory powołują interdyscyplinarne zespoły programistów (zespoły badawcze) składające się z programistów, naukowców, jak i przedsiębiorców. Wspierają je w realizacji pomysłów na rozwiązanie zgłoszonych problemów.

Jakie trzeba spełnić warunki?

Minimalny wkład własny wnioskodawcy nie może być mniejszy niż 20% wysokości wydatków kwalifikowanych. Dodatkowo, zespół na swój koszt i ryzyko, będzie musiał wdrożyć, a następnie utrzymać i serwisować produkt o minimalnej gotowości technologicznej (MVP) przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jego odebrania przez Instytucję publiczną zgłaszającą problem.

Do kiedy można składać wnioski?

Nabór wniosków do e-Pioniera rozpocznie się 25 września i potrwa do 2 października 2020 r..

Więcej artykułów z zakresu finansów i biznesu znajdziesz na naszym Blogu – tutaj.
Serdecznie zapraszamy do lektury.  
AFK Centrum Obsługi Biznesu – Twoje Biuro Rachunkowe Wrocław.

Powrót na górę